Avagy: mi a veszélye annak, ha a frontvonal személyzet alul teljesít.
Ön csak hiszi, vagy tudja, hogy eladói, értékesítői mindent megtesznek vállalata sikeréért?
Cégünk egyik üzletága titkos próbavásárlásokkal foglalkozik már 15 éve. Nagy hálózatok Mystery Shoppig kutatásait vezetjük és eredményeit elemezzük, segítve ezzel a vevőbarát működés megteremtését, fenntartását és fejlesztését megbízóinknál.
Szakmai ártalom és egyben szenvedély is, hogy akárhányszor bemegyünk egy üzletbe, vendéglátó- vagy szolgáltató helyre, akaratlanul is „dolgozunk“. Annak ellenére azonban, hogy jóindulattal szemléljük az eladó-vevő szituációkat, sokkal több a negatív, mint a pozitív tapasztalatunk.
Megdöbbentő, hogy bár manapság már minden tulajdonos, vezető tudja, hogy a vásárlói élménynek óriási hatása van az üzleti eredményre, és az internet korában egy vásárló a negatív tapasztalatait nem 10, hanem 10 az x-ediken embernek adja azonnal át, még mindig nem kap kellő hangsúlyt az eladók vagy értékesítők tréningezése, képzése, felkészítése a barátságos, hatékony, eladást serkentő kommunikációra.
Pedig – továbbmegyek – akár a teljes vevőközpontú vállalat munkáját semmisé teheti, ha a frontvonalon teljesítő személyzetben nem tudatosítják, hogy mi a vevőközpontú kiszolgálás értelme, lényege, szerepe a vállalat életében, s ez hogyan tud megvalósulni általuk, amikor a vevő az üzletbe lép. A vezetésnek nem szabad elfelejteni: „Azért az eladó az úr!“
Ugyanis: egy üzlet küszöbéig számtalan kreatív marketing inger juttathat el minket, vásárlókat. Az azonban mindig a küszöbön túl dől el és az eladón múlik, hogy a vásárlási szándékunk valóban vásárlásba fordul-e, vagy fejvesztve rohanunk inkább a konkurenciához.
Gondoljon bele! Ön vásárolt már olyan üzletben, ahol az eladó a telefonját nyomkodta, vagy traccsolt a többi eladóval, s Önre ügyet sem vetett? Esetleg grimaszokat vágott, ha Ön kérdezni mert? Igen? Oké, nagy lehetett a szükség… De vissza is tért oda később?
Abban a hálózatban (beszéljünk akár kereskedelemről, szolgáltatásról vagy vendéglátásról), ahol nem változik a frontvonal személyzet hozzáállása, nem sikerül a vevőbarát eladást meghonosítani, hamarosan érzékelhetővé válik a szétesés, hanyatlás.
Ha Ön szeretné, hogy egy elkötelezett értékesítői csapat, szívélyes eladókkal karöltve dolgozzon hálózata, üzlete sikeréért, kérje bátran Bardóczy Ákos Kolos négy lépcsős értékesítői tréning ajánlatát (akár próbavásárlással kiegészítve). Ne várja meg, hogy a konkurencia legyűrje Önt!
Facebook Comments