Avagy: mitől nő az egy főre jutó átlag kosárérték a pékségekben.

Az utóbbi években megfigyelhető az a tendencia, hogy a pékség üzletek már nemcsak a klasszikus pékárukat kínálják vevőiknek. A pékáru mellett, vagy még jobb, ha mellé, kávét, szendvicset, süteményt, egyéb kiegészítő termékeket is.

A jobb, vagy erre alkalmas helyeken az üzlet egyben kávézó, a vevőből pedig vendég lesz, aki szívesen leül egy kávéra, szendvicsre, sütire mielőtt vagy miután az üzletben megvásárolta a napi pékáru termékeket.

A leülős fogyasztásnak árbevétel szempontjából nagy jelentősége van, ahogyan annak is, hogy a klasszikus pékáruk mellett az üzletben megjelentek a pékáruhoz kapcsolódó egyéb termékek.

Miért? Mert a megfelelő termékszortiment összeállításával az egy főre jutó átlag kosárérték ugrásszerűen növelhető, ahogyan a helyben fogyasztás is erre segít rá.

Persze ez nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy üzleti értelemben erényt kovácsoljunk az összeállított, sokszínű termékszortimentből, először is meg kell néznünk, hogy megfelelő-e a mixünk. Vagyis kellő arányban vannak-e a költségvivő illetve nagyobb eredményt hozó termékek. Másodsorban foglalkoznunk kell a termékek tudatos elhelyezésével, figyelembe véve például a vevő útját az üzletben, a fókuszterületeket, élve a termékbeismétlés lehetőségeivel (a megfelelő termékeknél), és még sorolhatnám… Harmad részben eladóinknak is irányt kell mutatnunk (mit, hogyan, mikor ajánljanak, minek a fogyására segítsenek rá, milyen eladási technikával, stb.). Csak így tud az üzletünk az elvárásainknak megfelelően teljesíteni, s elvárásunk nem lehet kevesebb a maximumnál.

A kosárérték nagyságát meghatározó legfontosabb tényezők:

  • jól összeállított termékmix
  • tudatos termékkihelyezés (lekövetve a napszakok sajátosságait)
  • eladók termékismerete
  • jól felépített eladás technika
  • tudatos kommunikáció

Több éven keresztül segítettem a legnagyobb hazai pékség üzlethálózat munkáját fenti területeken, rámutatva több, mint száz üzletben arra, hogyan tudnak eredményt növelni. Többek között a fentiek (termékszortiment, termékkihelyezés, eladók felkészültsége, eladástechnikája) optimalizálásával, egyáltalán mely területen és mit kell máshogy csinálniuk ahhoz, hogy működésük ideális legyen.

Mindenhol javulást értünk el.

Ha a konkurencia holnap „rányit“ Önre, már késő. Most kérje Bardóczy Ákos Kolos segítségét az újratervezéshez, vagy nyisson vele a siker maximalizálásához!