A hatékonyság növelés a vesszőparipám és szenvedélyem (magánemberként és szervezetfejlesztő, tanácsadóként egyaránt), mely sokszor „csak” több, apró mozzanat összerendezését kívánja a teljes munkafolyamaton belül, valamikor azonban ennél bonyolultabb a helyzet.
Szervezetfejlesztés (kis és középvállalatok)
Minden szervezetfejlesztő munkám során azokat a pontokat és okokat keresem a cég működésében, ahol feleslegesen folynak el energiák.
A munka megkezdése előtt diagnózist állítok fel a szervezet jelenlegi helyzetéről, szükség szerint megvizsgálva a szervezetet alkotó alrendszereket, illetve a szervezetben zajló folyamatokat (pld. döntéshozatali folyamatok, kommunikációs folyamatok, csoportok közötti kapcsolatok, stb.). A kapott eredmények és a diagnózis alapján megalkotjuk a fejlesztési stratégiát, mely a cselekvési tervet és a célokat is tartalmazza.
A szervezetfejlesztési folyamat alatt kontrolláljuk, hogy az egyes cselekvések valóban a kitűzött cél irányába hatnak-e, illetve azt is, hogy a cél megvalósítható-e. Ehhez szükséges az új cselekvési folyamat rendszeres felülvizsgálata, és, ha kell, a rugalmas újratervezés.
Ahhoz, hogy a szervezetben az új viselkedésminta, cselekvési sor, bármi, amit „újraterveztünk” meghonosodjon, a folyamatokat a mérhető javulásig és az után is fenn kell tartani, mígnem az állandó értékelés, diagnózis, cselekvés körforgásában eljutunk a kívánt, elvárt, kitűzött állapotig, a célig.
Megbízóim nem minden esetben a teljes vállalatot, van, amikor csak egyes részlegek, vagy egy részleg, munkacsoport, stb. folyamatait szeretnék átvilágítani, majd fejleszteni.
Sokat és nagyon szívesen dolgozom a vállalatokon belül az értékesítői csapattal és az értékesítési vezetőkkel az alábbi, négy lépcsős tréning rendszerben.
- Alapozó sales tréning (kis-közép és nagyvállalatok)
Az egész napos tréning során a megbízó vállalat ágazati sajátosságait, aktuális céljait figyelembe véve (beépítve), az értékesítési vezetőkkel / értékesítőkkel bejárjuk az értékesítés folyamatának minden egyes lépcsőfokát, vagy, ha úgy tetszik: teljes ívét, a hozzá tartozó kommunikációs technikákkal, kiegészítve a vevő/ügyfél típusok ismeretével, önismerettel.
Ezt követi az „On the Job” fejlesztés, ami a tréning után már egy közös alapról indul, és maximálisan az adott értékesítő értékesítési munkájára koncentrál, arról ad visszajelzést, azt fejleszti.
- „On the Job”módszer (kis-közép és nagyvállalatok)
A területi / értékesítési vezető / sales munkatárs kommunikációját, eladás technikáját éles tárgyalási szituációkban figyelem (inkognitóban, a tárgyaló partnernek új kollégaként bemutatva), vagy, ha szükséges a folyamat aktív résztvevőjévé válok. Megfigyeléseimet, az egyes tárgyalási helyzeteket a nap végén kielemezzük, az erős pontok megerősítésre, a gyenge pontok korrigálásra kerülnek. Ez egy teljesen személyre szabott formája az értékesítési technika csiszolásának. Lehetőséget ad arra, hogy a munkavállaló berögzült, nem minden esetben hatékony sémáit felfedjem és korrigáljam, s ezzel munkáját sokkal hatékonyabbá tegyem.
Az On the Job alkalmak után jöhet a helyzetgyakorlat tréning.
- Helyzetgyakorlatok tréning nap (kis-közép és nagyvállalatok)
Védett körülmények között (valós tárgyalási szituációkat szimulálva) élesíthetik karmaikat egymáson az értékesítők, miközben folyamatos visszajelzést kapnak a trénertől és egymástól kommunikációs / értékesítési technikájukról.
- Után követés (kis-közép és nagyvállalatok)
Havi, negyedéves, féléves periódusokban után követést építünk be a tréning folyamatba, mely során akár „On the job” alkalmakon, illetve egyéb módszerekkel győződünk meg arról, hogy sikeres volt a beavatkozás, a tréningezett személy/ személyek alkalmazzák és eredményesen alkalmazzák az új tudást.
Az első három képzési forma (az aktuális vállalati célok függvényében) önállóan is alkalmazható, azonban 4 lépcsőben a hatékonyság fokozható.
Speciális üzletvezetői tréning (hálózatok, közép és nagyvállalatok)
Kifejezetten a megbízó cég vállalati kultúrájába illesztett, a stratégiai célok elérését, a belső elvárások megvalósítását támogató képzés.
Személyiség profilozás és együttműködés fejlesztés (kis-közép és nagyvállalatok): a GPOP, mint a vezetésfejlesztés és szervezeten belüli kooperációs készségek fejlesztésének eszköze.
A csoporton belüli együttműködést fejlesztő tréningjeim során szívesen használom a GPOP személyiség profil tesztet, melyet a résztvevők a tréning előtt kitöltenek. Így a tréningen már kifejezetten a különböző személyiség profillal bíró egyének csoporton belüli egymásra hatására koncentrálhatunk.
A tréningen olyan helyzetgyakorlatok követik egymást, ahol a különböző személyiség profillal bíró egyének különböző működési módjai markánsan megmutatkoznak, így lehetőségünk van a mögé látni, hogy miért oly egyszerű egyes csoport tagokkal az együttműködés, és miért okoz nehézséget ugyanez másokkal. A tréning rámutat, hogy személyiség béli különbözőségeink nem minősítenek minket, azaz nem leszünk általuk jobbak vagy rosszabbak, egyszerűen csak mások vagyunk. Különbözőségeinket látva, megértve és elfogadva, ki tudjuk dolgozni azokat a működő modelleket, mellyel hatékonnyá tehető az együttműködés és eddig nem látott összhangban fog működni a csoport.